Homöopathie

Hier ist Raum für eigene Erfahrungen mit der Abraham-Lehre

Homöopathie

Beitragvon Munija » 10. Okt 2019, 17:45

Ihr Lieben, ich meine mich zu erinnern, dass ich irgendwo mal gelesen oder auf einem YouTube Video gehört habe, dass Abraham, wenn überhaupt, als sinnvollste medizinische Methode die Homöopathie empfehlen, weil sie der Schwingungsrealität am nächsten kommt oder so ähnlich. Ich finde aber nicht mehr, wo ich das her habe. Kann mir da jemand bitte weiterhelfen? :danke:
Es geht mir jetzt jeden Tag - und jede Nacht - in jeder Hinsicht immer besser, besser und besser!
Munija

Re: Homöopathie

Beitragvon lawofattraction » 11. Okt 2019, 06:55

Hallo Munija,

das wirst Du bei Abraham nicht finden, da wir wohl unbeeinflusst von äusseren "Hilfsmitteln" unser Leben gestalten sollen. Wohl aber findest Du das bei Kryon - gib einfach Homöopathie in die allgemeine Suche, da wirst Du fündig.

Lieben Gruss
Loa

*Resistance means feeling Singular instead of Plural* Abraham

lawofattraction

Beitragvon Munija » 11. Okt 2019, 11:25

Herzlichen Dank, Loa :five: !
Es geht mir jetzt jeden Tag - und jede Nacht - in jeder Hinsicht immer besser, besser und besser!
Munija

Beitragvon katgirl » 11. Okt 2019, 12:00

Hallo.

Abraham würden uns wohl einfach fragen, was sich besser für uns anfühlt und uns raten dem dann zu folgen.

Probier mal auf google Abraham Hicks medicine.

LG
katgirl

Beitragvon Munija » 11. Okt 2019, 15:40

Danke schön, Katgirl!!
So vom Prinzip her ist mir das klar, und grundsätzlich denke ich auch, dass wir ohne solche Hilfsmittel auskommen. Andererseits würde ich das genauso beschreiben, wie du es tust. Und irgendwie meinte ich eben, das mal gelesen oder gehört zu haben. So nach dem Motto, wenn überhaupt, dann am ehesten Homöopathie! "Abraham Hicks homeopathy" hatte ich schon gegoogelt, aber "medicine" noch nicht, das versuche ich jetzt.
Lieben Gruß! :genau:
Munija

Beitragvon katgirl » 11. Okt 2019, 18:47

Vielleicht hilft das ja weiter. Ich habe es jetzt nur schnell kopiert.

Q: OK, I'm interested in how something dovetails. So, the Law of Attraction and sort of...well, I'm a holistic chiropractor, and I help people optimize their health. I don't just adjust them, I do a bunch of other things. And so...

A: Let's just stop here. You are, through your adjustments, offering an analogy to what we're talking about that your Inner Being does.

Q: Aligning, yes.

A: You're just opening that path for them so that the Energy can flow a little better. We would rather they figured out how to do it on their own rather than bone cracking. But it's the same idea, do you follow?

Q: Yeah. So, one of the techniques that I do is I use Energy testing to target nutrition to balance their metabolism, and often times, their neuro chemistry. And so, when their neuro chemistry improves, you can take a very skittish somebody who could never achieve an alpha state and a meditative state if they tried for ten years.

A: Well, be careful with those kinds of statements.

Q: OK, but with...

A: Because that isn't true, or even close to true.

Q: Right, but somebody who could be having trouble with that could take a big, giant short cut if they just tweaked the vibration of their food or their nutrition.

A: Yeah.

Q: So I always feel like that's a missing puzzle piece.

A: But here's the thing - what you're talking about in both the chiropractic movement, and even the nutrition, is you're talking about them finding a behavior or an action that then is evidence of Energy flowing. And if you'll just flip that on its head a little bit, and think in terms of the Energy flowing which then inspires the behavior, not a behavior that then fits, but following a path that leads to the behavior. When you get into alignment, you'll find all of that, and the reason you can find it is because you're in alignment. And the reason that you can find it for others is because you're in alignment. The bridge you want to make with them is the alignment and then.

Q: Yes. OK. Well, in my frustration, the piece comes in when the part, the national conversation with, you know, the violence, and the thing that does happen is, in part, at least (because there are many factors), that the vibration of our food is just very poor for the general population. And so...

A: Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah.

Q: Yeah?

A: We know for sure that there are things that your body would benefit more from, and we know for sure that depending upon where you are, sometimes, for example (we really want you to hear this), when you are tuned-in, tapped-in, turned-on, and really feeling energetically connected, and you're starting to receive impulses to act, some of your cravings are part of that impulse, and those cravings, because you're wide open, are beneficial. But if you were not wide open and you followed a biological craving, it would be like flooding your carburetor - there aren't even carburetors in your cars anymore (Fun), but it would be like giving too much fuel to the engine that isn't burning it. And so, to call any substance always bad is not a good idea.

We're with you, and we don't mean to make you defensive (Fun), we really are on your side; it's really wonderful work that you're doing. But the alignment then inspires the behavior. This is the bottom line of what we're really wanting to say: You just can't sort through the piles of people and experiences and life and come to a whole bunch of conclusions about what's the right or wrong thing to eat and always be right because everybody is different. But you want to think about why they're different: They're different moment to moment because they're energetically different moment to moment, not just because they're different biologically or genetically created - that's some of it, too - but it's more about the Energy that's flowing through them in the moment that inspires the craving.

Being tuned into your Inner Being will inspire you to eat things that lots of nutritionists will tell you you should not eat. And when you are depressed, you'll be under the influence of inspiration that your body will show you you are better off if you hadn't eaten it. It's almost like self-perpetuating misery in an action way. But you just can't take behaviors or substances or foods or experiences and put them in categories of good or bad, or even good, better and best; you just can't do that because it's dependent upon what you're doing vibrationally in the moment.

Q: Got it. Great!

A: Really good.

Q: Thank you.

A: Really good.

Abraham Hicks,Dallas, TX on November 10, 2018
katgirl

Beitragvon Munija » 11. Okt 2019, 19:44

Noch mal vielen Dank, Katgirl, das ist wirklich super nett von dir! :stimmt: :stimmt:
Munija

Beitragvon lawofattraction » 12. Okt 2019, 13:33

Und dieser WS

"Abraham: Es gibt nichts auf diesem Planeten, das irgendjemanden in Balance bringen könnte. Es handelt sich nämlich nicht um etwas, was ausserhalb von Dir existiert. Es geht um das, was in Dir ist. Es geht um die Gedanken, die Du denkst."

*Resistance means feeling Singular instead of Plural* Abraham

lawofattraction

Zurück zu "Erfahrungsaustausch"